Ringar på vattnet - Kedjan

Har fått den låten på hjärnan, eller snarare en bit av den:

Kärleken river alla murar, kärleken är så himla stark
Det du gör för mig, det gör jag för dig
Kärleken vinner över allt
Kärleken river alla murar
Kärleken vinner över allt


Det stycket går jag runt och nynnar på mest hela tiden..!
Hörde på radion om anledningen till att man får låtar "på hjärnan" som man säger. Det är för att man inte kan hela låten, och hjärnan kämpar för att man ska lära sig den. När man lärt sig hela så försvinner den, och det kommer förmodligen någon ny som man inte heller kan helt.

Idag har jag jobbat, gick jättebra, blev klar strax efter 11. Att korna inte har gått ut nu på några dagar förenklar det väldigt för mig. Nu står korna på samma plats som när jag lämnade dem förra gången = Jag vet vilken ordning jag ska ta dem utan att behöva fundera så mycket. INTE bra om man mjölkar dem i fel ordning, då kan sjukdomar sprida sig osv. Dessutom har vi varken några kor som går på pencilin eller är nykalvade, vilket också bidrar till att det går snabbt!
Skönt!
Hoppas att det håller sig såhär resten av veckan, tills jag kan sluta fundera över korna utan övergå till skolans värld istället!
Nu närmar det sig!
Måndag den 29/8 kl. 8.15 ska jag var på Högskolan Väst och bli introducerad i min utbildning. Ska bli riktigt kul! :)
Och skönt att slippa lukta ko hela dagarna, få dra på sig ett par snygga jeans och en ren tröja. Känna att det är värt att duscha på morgonen innan man åker hemifrån!

Kulkul ska det bli, hoppas på 3 lärorika år och många nya vänner :)


4 av mina finaste vänner <3 När vi var påväg till High Chaparral! :D
Mikael, Carro, Frida och Kikki. Puss på er!
Ruth
2011-08-24 @ 18:33:18
URL: http://rutha.blogg.se/

Tala om vilka böcker du behöver så kan vi ju se om du kan köpa mina billigt :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0