Jullista

Lussekatter - Pepparkakor
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll -  Janssons frestelse
Ris á la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Ge- Få
Hemma - Borta
(är det borta så är det borta hos släktingar!)
Utomlands - Sverige
Mysteriet på Greveholm
- Dieselråttor och Sjömansmöss (Lätt!!)
Chokladkalender - Paketkalender (Glömmer alltid bort den :P)
Plastgran - Äkta (självklart!)
Arne Waise - Ernst

Hur och med vilka ska du fira jul iår?
Imorgon kväll blir det julmiddag hos farmor med bror, kusiner och farbror :)
På julafton ska jag, mamma, pappa och Edde äta julmiddag hos pappa :) Mysigt!♥

På juldagen blir det upp och fira med vännerna :)

Vad önskar du dig i julklapp?
Glada och friska nära och kära :) Det är vad jag alltid önskar mig!
Men materiella ting- Tv + dvd/blueray- spelare (Alternativt pengar till det)
Spa- behandlingar av olika slag ;) Och lite annat smått och gott :)
Egentligen så är jag bara glad över att få fira julen med dem jag älskar mest :)

Vad är bäst ur Kalles Jul kl 15 på julafton?
Tomtens verkstad är en favorit :)

Har du firat jul utomlands någongång?
Nope!

Vilket jullåt är den bästa?
Finns många! Men All I want for Christmas is you är bra, och den Jag vill ha mer jul. Sen finns ju de klassiska dansa-kring-granen sångerna också... Äh, jag gillar de flesta! :P

Vilken julfilm är den bästa?
The Holiday!! Det är iof min favoritfilm året om ;)


Har du varit Lucia någon gång?
Yees, i 3:an på gymnasiet fick jag vara lucia :) Då fick jag åka häst och vagn och ha ljus i håret - Ärofyllt!

Berätta om ett julminne som betyder extra mycket för dig?
Oj.. Det finns så många! Julaftonen som vi firade hos kusinerna ute i Ytterby på deras gård minns jag väl - trots att jag inte var så gammal, så himla bra var det! Tomte, julmat, många släktingar, sällskapsspel, övernattning.. Mys! 
Julmiddagar hos farmor och farfar - mys!
Eller bara sådär julaftonsmorgonar i huset på älvhålegatan när det låg ett litet morgonpaket i julstrumpan ♥
Jag kan bara komma på fina julaftonsminnen faktiskt! Jag älskar julen :)
 

Är hemma hos mamma nu, sitter i skenet av julgranen och ska snart sova :)
Upp tidigt imorn för att tvätta och plugga innan julmiddagen hos farmor :)

Kramkram♥
Lena
2011-12-23 @ 08:19:54

God Jul Matilda!

Vilket härligt julbloggsinlägg Du har skrivit med en mysig bild på Dej,Edde, Ebba och Per-Åke!

Önskar att Din jul skall bli riktigt skön och rolig

bland Nära och Kära!



Julkramar från MosterLena




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0