Turist, ja visst!

Gårdagen:
Eds motormuseum och fikapauser längs vägen innan vi kom fram till underbara Sunne!
Väldigt fin, lagom stor stad med många vackra hus och trevliga människor!
Checka in på campingen, slog upp vårt tält och gick sedan ut på restaurang och åt en god middag medan vi kollade in alla bilar som åkte förbi i olika former, färger och skick.. ^^ Väl tillbaka på campingen fick man göra sig iordning så gott det gick i ett tält och bil ;) Hehe. 
Kvällen/natten blev också myyycket rolig! Massa dans, prat och skratt! Jag fick till och med upp min kära far på dansgolvet, och det vill jag inte säga var lite! ;) hehe.
Själv var jag nog tillbaka i tältet vid halv tre, med skoskav som hette duga!! Pappa hade gått och lagt sig ca 3 timmar tidigare och lämnat oss ungdomar åt vårt öde... ;D 

Idag har vi vart riktiga turister och sedan vi lämnade Sunne hunnit med:
Mårbacka
Loppis
Alsters Herrgård
Kinaparken
Medevi Brunn

Nu är vi i Motala på Nostalgi Hotellet, i samma byggnad ligger också Motala motormuseum där vi tillbringade någon timme med hyfsat coola bilar, mopeder, kameror, radioapparater och andra grejer som har ett antal år på nacken!! :D

Imorgon siktar vi på nya resmål, ev Göta Kanal, Linköping och natten tror jag tillbringas i Rättvik! :)

Hittills på resan så har jag en favoritplats (om man inte räknar kvällen i Sunne som var sjukt rolig!) och det var kuddhavet på Mårbackas fd höloft, framför Selmas film "Nils Holgerssons underbara resa". Där trivdes jag väldigt bra! ;)

 
Min vackra Mårbacka pelargon innan den utsattes för mig.. :P

Nej nu ska jag sova, och förmodligen läsa ut den triologi av Nora Roberts som jag inte vill släppa riktigt än...!! Måste hitta fler böcker av henne, de är så himla mysiga :)

Godnatt på er, hoppas ni har det lika bra som jag!
Kramar Matilda



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0