I Adelaide!

Nu har jag en väldigt efterlängtad semester!
Tog nattbussen från Beaufort efter kvällsmys hos Emma och Nina igår, till Adelaide. Tog ca 7.5 timmar.. Kalla timmar. Varför har de ingen riktig värme i detta landet?! Var iaf inte bara jag som tyckte det var kallt, hörde att det var en kille som frågade busschaffören om han kunde höja värmen lite? Så kommenterade en tant som satt i närheten: Klart det är kallt, det är ju vinter!
...?!?! Så bara för att det är vinter så ska man frysa både inne och ute då eller?!
Näe, i Sverige har vi visserligen väldigt kallt på vintern, ca -20, men nog fryser jag mer här än jag gör på vintrarna hemma! Trots att det inte går under nollan.. Konstigt!
Men hemma är vi ju vana vid kylan, har isolerade hus istället för papperväggar, 2 eller 3 glasfönster istället för 1glas med sprickor/öppnade/otätade, och dessutom ordentliga värmesystem.

Nä nu ska jag sluta klaga!
Dagen har varit superbra här! 
Tog en taxi till hostellet, dumpade ena väskan och åt frukost (vitt bröd med smör och cornflakes med mjölk, enda det fanns att välja på) och tog sedan bussen upp till Cleland Wild Life Park :) På bussen upp började jag prata med ett jättetrevligt par från Los Angeles, och det slutade med att vi hade sällskap under hela dagen i parken, hjälpte varandra att ta kort osv :) Här kommer lite bilder från dagen!
Ingången :)
 
En koala :)
Jag fick klappa en koala! :D Nöjd!
 

När man betalade för att gå in i parken, kunde man också välja att köpa en påse foder till djuren som fanns där inne, vilket jag gjorde. Himla bra idé! Man kom så nära, kängruerna åt från ens hand och man kunde till och med klappa dem :) Såå häftigt!
 

En wombat :) Såg ut som en blandning mellan gris och björn ;)
En myycket avslappnad känguru! ;)
 
Tasmania Devil, de änna sprang runt hela tiden så var svårt att få en bra bild på dem.
 
En dingo, som blivit av med sitt öga!
Avslutar med denna bilden:
Puuuss på dig sötnos!
 
Efter att jag kommit tillbaka till stan idag efter besöket på parken så gick jag en tur på stan, handlade lite mat och upptäckte Chinatown! ;) Himla spännande! Alltså marknaden som finns här var verkligen en marknad, inte en saluhall som finns typ i Göteborg. Här var det full fart överallt, det ropades ut om extrapriser, det fanns kött, frukt, grönsaker, souvenirer, kläder, smycken, kryddor, godis och allt du kan tänka dig där! Kul att se :)
 
Nu ska jag snart gå och lägga mig, klockan är 20.00 här, jag vet att det är väldigt tidigt för att vara lördag, men jag är så himla trött ;) Så det får allt bli så ändå!
Vet inte riktigt vad morgondagen har att erbjuda, hoppas på att jag kan sova ut och sedan blir det kanske en cykeltur ner till stranden, och på kvällen är det movienight här på hostellet, det bjuds tydligen på popcorn å grejer :) På måndag har jag tänkt att jag ska åka på en dagstour till Kangaroo Island, så ska boka den imorgon! :)

Många kramar <3

Ps. Kikkis lilla har fått namnet Anna Beatrice Johansson, med Beatrice som tilltalsnamn! :) Lilla Beahjärtat <3
 
 
 
 
Pappa
2013-08-25 @ 10:21:48
URL: http://perrasmotornostalgi.blogspot.com

Tack älskade dotter för denna fina reseberättelse. Se nu till att ha en riktigt bra semester, koppla av och njut. Kram, kram från pappa och farmor i Österåsen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0