In Australia!

Fattar det knappt, jag är på andra sidan jorden..!!
Nu har jag varit här i två dagar, en natt. Det är kväll här nu, och klockan är lite över midnatt :)
Inatt är den längsta natten här, innan det går mot ljusare tider igen, precis tvärtemot Sverige alltså där det är midsommar nu och alltså den ljusaste natten på året :)
Har försökt förklara för min värdfamilj vad midsommar är, det tog en sund eftersom de inte hade en aning om att det faktiskt är en högtid! Nu vet de dock lite mer, att vi har bommor i håret, dansar runt en stång samt äter och dricker gott hela natten lång! :)
 
Flygresan gick bra! Träffade tre svenska ungdomar när vi landade i London, hade sällskap av dem där och de visade mig vart jag skulle för att komma på rätt flyg :) Två av dem skulle till Nya Zeeland, och den tredje till Australien, men de skulle åka via Hongkong medan jag flög över Dubai- synd! Dock träffade jag en jättetrevlig kvinna som var från Skottland men bodde och arbetade i Malbourne på flyget, så vi hade en mycket trevlig resa :)
 
För övrigt har jag det himla bra här nere, Down under, familjen är jättetrevlig och idag har jag jobbat första dagen, en halvdag eftersom jag har jetlag och sov till 12 på dagen... ;)
Vi matade fåren ute på fälten, avmaskade andra får och dessutom har jag fått rida! :)
Min dataskärm har gått sönder, är vit och flimrar på högra sidan, så kan bara använda vänster sida och får försminska hela internetsidan... Den gick sönder under flygresan, vet dock varken hur eller när, hade den som handbagage men det hjälpt tydligen inte :( Typiskt!! Tur jag har smartphone!! :)
Men alltså har jag inte lagt in några bilder på datorn än, ska försöka våga mig på det imorgon, så ni får se lite hur jag har det! :)
 
De som vill prata med mig, gör det via facebook eller skype! :)
Har inte sett någon känguru eller så än, men hoppas få göra det snart! :)
 
Imorgon ska jag upp tidigt och åka med till Ballarat som ligger någon timme härifrån för att kolla när sönerna i familjen spelar australiensisk fotboll! :) Blir kul! Ska ta med kameran å försöka fota en del :)
 
Ha en riktigt rolig och trevlig midsommar allihopa, jag får väl fira när det är sommarsolstånd här istället, alltså om ett halvår då det är vintersolstånd hos er hemma i Sverige.. ;) Hehe. Fast då lär det vara både torrt och varmt så kanske inte finns några blommor ändå ;) Vi får väl se!
 
Kramar! ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0