Julen smyger sig på

Julgodis, plugg, julgran, skola, oväntad julklapp/present, examination, jullov, julklapparna klara, födelsedagsfirande för världens bästa Elin, jobb i stallet, förfest, allsång, bugg och träff med en kär och saknad vän. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag är det fjärde advent och det börjar verkligen kännas att det närmar sig jul. Granen gör mycket för julstämningen, så jag tog in den redan i torsdags. Köpte den på torget i Mellerud, och fick den faktiskt hemkörd av granförsäljaren eftersom han inte tyckte att min 850 som granfärdsmedel så körde han hem granen- snällt! 
 
Nu har det varit mycket de senaste två dagarna, med julklappshandling, examination som vi blev godkända i(!!) och ett mysigt och roligt födelsedagskalas för Elin i fredags, jobb på Nuntorp hela dagen i lördag, direkt till.förfesten hos Linus och sen till vidare till Båberg igår. Mycket roligt, men mycket. Det resulterar i en längre sovmorgon och dag i soffan idag med plugghäfte i handen. 
 
Jag får så fantastiskt många glädjeendorfiner av att jobba på Nuntorp i stallet. Det är så hemma, det är där jag trivs som allra bäst, bland hästarna i stallet. Få pussa på mjuka mular, mocka skit, göra höpåsar, snacka med kollegan Elin, fylla vatten, halma, gå ut och gå promenad i solen med sjuklingarn, träffa mina gamla fyrfota kompisar som jag hade så mycket roligt med under Nuntorpstiden, och ja, bara MYSA.
Åh som jag älskar det! 
 
Nu ska jag slå in en julklapp och fortsätta med de latinska glosorna.
 
Kramar 💜
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0