Mina val

Hejhej!
Nu händer det så mycket som vanligt, inte lätt att hinna med att uppdatera bloggen ;)
Jag har så himla roligt hela dagarna, jag älskar all snö vi har, jag älskar att få vara med mina vänner, (de bästa i världen!), och jag älskar att det är så lätt att ringa, det är samma tidszon, maten är god och jag bor med bästa sambon jag vet! Mimmi <3
Samtidigt som jag nu haft tid att reflektera mer över Australienresan, ett av mina modigaste val jag gjort i livet. Jag har gjort några val som påverkat mitt liv i mer än vad jag anat då, det första aktiva var när jag bestämde mig för att sluta Tolredsskolan under vårterminen i sjuan och byta till Bohusskolan. Då fick jag nya vänner och kunde framförallt vara mer i stallet- på Jennylund! :)
Det andra var när jag bestämde mig för att i juli innan gymnasiet bytte och valde att istället för att börja samhäll på Ale Gymnasium börja Naturbruk inriktning Häst på Nuntorp. Ett så klockrent val, är så himla glad att jag vågade det, vågade testa något nytt- flytta 15 mil utan att knappt känna någon. Hur skulle mitt liv varit annars?! Vågar knappt tänka på det ;)
Ett val som inte var så svårt var att inte flytta tillbaka till Göteborg efter Nuntorp, att flytta in på Västergården här i Dalsland med Denice istället. Sjukt bra val.
Och nu detta, att åka till Australien. Detta valet var på ett annat sätt, jag visste ju att jag skulle komma tillbaka hit till  mitt kära Dalsland, men att åka utan att känna någon, för att bo hos en totalt okänd familj, jobba med får som jag bara klappat på lite förut, nytt språk, nya utmaningar i princip varje dag. Det har också inneburit en förändring, men snarare hos mig själv än utåt sett, förändringen har skett i min attityd, i mitt tankemönster, gett mig mer perspektiv och vetskap om mig själv och mitt "normala" liv här hemma.
 
Är det någon som funderar på att åka iväg- GÖR DET!!! Det kan vara jobbigt och man kan ha hemlängtan- men det är SÅ värt det. Man lär sig himla mycket på det, man får uppleva och se så fruktansvärt mycket som man aldrig skulle gjort annars. Bara att jag fått vara med om extrem värme- över 40 grader i en vecka utan att kunna komma undan någonstans eftersom det var nästan lika varmt inne, det var bränder överallt, att behöva ha vattentank och slang alternativt brandsläckare med sig hela tiden. Att behöva sova under en våt handduk för att överhuvudtaget få någon sömn i värmen.. Bara det. Det är EN sak av TUSEN som jag fick uppleva. 
Att jag valde att åka på ett hyfsat organiserad resa var perfekt för mig, jag ville uppleva det "riktiga och äkta" livet i en vanlig australiensisk familj på landsbyggden med allt vad det innebar. Hade jag backpackat som många andra hade jag fått en helt annan upplevelse- säkert rolig den med men på ett helt annat sätt. Jag är så himla nöjd med min resa.
Så oavsett hur nöjd jag är med att vara hemma igen- så hade jag aldrig i livet velat ha denna resa ogjord.
 
Nu får ni några bilder också :)
Bananer och Mimmi <3 Haha.
Måste ha bananer- bästa mellanmålet nu när jag tränar så mkt! Tränar 6 dagar i veckan. Eller ja, jag har tränat 6 dagar i rad nu, har ju inte vart hemma så länge ;) Torsdag- arm samt innebandy, Fredag- Vila, Lördag- ben, Söndag- arm och mage, måndag- rygg, tisdag- 8 km promenad i snö, ben och rumpa och sen innebandy, onsdag- arm, idag boxpass! :D Älskar träning!
På överraskningsmiddagen vännerna fixade i fredags så fick jag också detta fina kortet! :)
Så hade de skrivit så gulligt också <3
 
Fick också ett en superfin snäcka till mitt Pandora- armband av dem! Älskar <3
Nu blir det inte fler symboler på detta armband, Alla charms (ordet på svenska?), på detta armband har med Australien att göra. Själva armbandet fick jag ju av mina fina vänner på mitt "Hejdå-kalas" i sommras, och sedan fick jag en till av mor och far innan jag flög iväg, samt några när jag var i Australien av mamma och min värdfamilj, plus denna snäcka då nu när jag kom hem! :) 
Planen är att köpa ett nytt där jag kan sätta på charms för minnena framöver :)
 
Hade tänkt mig ett par bilder till här men blogg.se vill inte riktigt samarbeta för tillfället så får bli dessa! :)
 
Snön vräker ner och jag bara njuter- jag älskar verkligen snö :D Kompisarna som är kvar i Australien skriver om 40-43 gradig värme och jag känner bara att- näe, snö är allt bättre ändå ;)
Min lilla bil är dock insnöad så jag får nog ut och jobba lite innan jag och Anna drar på Linns boxpass i Vänersborg :D Ska bli så kul att träffa henne ikväll, har inte hunnit det än, och också att gå på passet- som jag aldrig gått på förut! :)
 
Ska möta upp Klara någonstans också, hon har med sig bla min väska från mamma, glömde den där, så Klara är snäll och tar med den när hon skulle åka till Karlstad! Tack! :)
 
Kramar <3
 
 
Pappa
2014-01-31 @ 12:08:27
URL: http://www.perrasmotornostalgi.blogspot.com

Långt, trevligt och intressant inlägg! Kram :-)

Svar: Vad kul att det uppskattas, som sagt mycket för min egen skull jag skriver också! Kramar <3
Matilda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0