Tentaångest

Jag vet att det finns värre saker. Och jag vet att jag borde sluta stressa upp mig. Jag vet det.
Ändå ligger den där tentaångesten som en stor klump i magen dygnet runt.
Muntlig examination på tisdag eftermiddag, salstenta på torsdag förmiddag.
Igår morse gick jag runt här hemma och hade panik och det enda jag kunde tänka på var "Jag vill inte jag vill inte JAG VILL INTE". Sånt där riktigt fulgråttillfälle ni vet.
När jag lugnat ner mig tvingade jag mig själv att gå igenom vad jag kunde göra för att bli mindre stressad.
Insåg att jag behövde ringa till jobbet, hade lovat jobba söndag 7-15. Har en grym samordnare, hon fixade så att jag kunde sluta vid 10. Där fick jag ut några timmar till plugg. Tack igen H!
Inte likt mig att säga nej till jobb, hatar egentligen att göra det för jag vet hur jobbigt det är att få in folk. Men ibland måste man tänka på sig själv. Och vad som är viktigast just nu.
Dessa två examinationer som ligger framför mig denna veckan är så kallade stoptentor, om jag inte klarar dessa får jag inte börja termin 4 till hösten.
Den pressen.
 
Och ja jag vet att det finns värre saker. Jag vet att jag borde sluta stressa. Jag gör allt vad jag kan för att få in all fakta i huvudet. Allt! Och man kan inte göra mer än sitt bästa. Ingen kommer dö om jag inte klarar dessa tentorna. Jag vet det.
Jag måste försöka tänka så, lugna ner mig. Inget blir bättre av att jag har stressångest.  
 
Jag vill bara att dessa dagarna som ligger framför mig skall vara över. Att det ska bli den 4 juli klockan 12.30.
För då tar jag sommarlov. SOMMARLOV!
Och det skulle vara så sjukt skönt att känna att dessa två tentor har gått bra, kunna tillåta mig att släppa allt vad plugg heter och bara fokusera på att ha roligt, träffa vänner, umgås med familjen och vila.. Drömmen.
Fem dygn. Sen är jag där. Fem dygn..
 
Snart... Te och tunnbröd med håret på sne i farfars gamla morgonrock i torpet.
Midsommar skall förresten firas hos Tommy, med dalslänningar och skåningar i en väldig blandning. Längtar!
 
Kramar <3
 
 
 
 
Anna
2015-05-31 @ 00:38:39
URL: http://traningsberoende.webblogg.se

Själv längtar jag till 5 juni 12.15. Då har jag sommarlov!

Svar: Skönt!! Vi får kämpa på dessa sista dagarna nu..!
Matilda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0