Praktikvecka

Denna vecka har vi haft vår sista praktikvecka inom primärvården, jag haft min praktik på Balderkliniken i Åmål tillsammans med Carro. 
Fått vara med om allt möjligt, allt från att ta kapillärprover och venprover, till BVC, till besök pga långvarig hosta, ont i öron, hals, blodtryckskontroller, till att få vaccinera, till att vara med diabetessköterskan. Igår hände det mest spännande, då jag fick följa med till polisstationen för att assistera en läkare vid ett ärende där. 
Det har varit långa och intensiva dagar, men oj vad jag lärt mig mycket! Så galet roligt att få komma ut och praktisera sina teoretiska kunskaper i verkligheten! Längtar redan till nästa praktik som blir på NÄL, sju veckor på en avdelning på sjukhuset till våren. Blir kul!!
Framtida sjuksköterska! 😉
 
När man kommer ut på praktik så känner jag verkligen att jag har valt rätt. Jag är på rätt plats, inom rätt yrke. Så sjukt skönt att känna det! Och en stor fördel är att man kan välja inom så många områden inom sjukvården, tröttnar man så är det bara att byta inriktning. Hur bra som helst! 
 
Idag är jag ledig, ska visserligen plugga lite också, men även rida med Kristin och ikväll blir det middag hos Elin med ett gött gäng vänner som det var alldeles för längesen jag träffade! Solen skiner och det kan inte bli annat än en himla bra dag! 😄 
 
Kramar ❤ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0