Drömjobbet är mitt!

1 december börjar jag jobba på ambulansen och blir stationerad i Ed!
 
Är så glad för chansen!! Spännande, kul och läskigt! Kan ju hända vad som helst. Och Ja, det är ju det som är en del av charmen med det. Att få vara med och göra en insats när det gäller.
Tilltalas även av arbetstiderna. Kommer arbeta 50 % dag och 50 % natt. Varannan vecka arbetar jag 4 pass, varav 2 av de 4 passen är helgpass. Varannan vecka arbetar jag 2 pass.
Vardagar jobbar man 8.00- 20.00 alternativt 20.00-8.00. Dagpass helg är 8.00-18.00 och nattpass 18.00-8.00.
 
Börjar såklart med introduktion!
 
Förra veckan var jag på utbildningsvecka på NÄL, himla bra! Lärde mig mycket nytt och repeterade mycket annat. Fick träffa på 5 andra som är nya inom ambulansen i NU-sjukvården. De ska vara stationerade på NÄL i trestad öst, i Bohus norr och Bohus väst, och så jag i Dalsland södra.
 
Det som är tråkigt är såklart att lämna mina goa kollegor på HSV Mellerud.. Det är som jag säger till dem, det är ju inte så att jag inte trivs där, det är ju att jag vill till ambulansen. Gör min sista dag i Mellerud den 22 nov, alltså har jag 7 dagar kvar. Sen ska jag vara lite ledig innan nästa jobbstart tar vid! 
Planen var egentligen att jag och Jimmy skulle åka på spa i Dalarna, men min älskade sambo hade visst dubbelbokat sig vilket gjorde att vi fick tänka om. Det blir 1 hel veckas semester vecka 5 istället, och så åker jag och pappa till Köpenhamn och går på julmarknad den 24-25 istället!
Blir nästan ännu bättre 😍 Gäller det bara att komma på vart vi ska åka vecka 5 😉 Vi är rätt sugna på Alperna, men får kolla lite mer för hittar bara resor som är lördag- lördag, och vi behöver åka mån-mån. Ska kolla lite mer på det imorgon, kanske får sätta ihop en egen resa 😊 På något sätt löser det sig säkert! 
 
Ja nu vet ni vad som händer i mitt liv. Hinner börja på ambulansen innan jag fyller 26 iaf 🙈 Tror fortfarande att jag är 23. Hum. 
 
Kramar ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0