Hästägare!

Den 3/1 Var vi tillbaka hos vetrinären, eller ja, vi bytte från veterinären i Örebro till Husaby. Mamma kom upp kvällen innan och sov över, var i stallet kl 07. Skönt att ha med sig mamma när det är en bit att köra. Gick bra att lasta, han springer näst intill på transporten den där hästen!
Väl i Husaby mötte vi upp Mia, hon som ägde Andy.
 
 
Fick en bra tjej vi fick visa upp Andy för. Han sprang på sig duktigt, tog för sig i stegen men varken brallade eller drog iväg som jag var rädd han skulle göra. Så pigg som han varit fram till dess! Han inte gått att gå promenader med honom ens, för han gick knappt att kontrollera. Ville bara springa, låtsas bli rädd, takta i sidled osv. Överskottsenergi till tusen..!!
 
Men på besiktningen skötte han sig alltså, både vid hand och på linan. Ja på linan satte han visserligen iväg i galopp ett par gånger men saktade av när jag sa till honom. 
 
Jg och Mia bra tittade på varandra medan veteinären böjde honom. Hur kommer det gå..?
 
Men så sa hon: Han ser fin ut! 
Jag var tvungen att fråga: är han frisk?! 
Ja!! Han blev nollad!! På alla ben! Så från att ha varit 3 gradigt haöt på vä fram, 1 grad på höger fram och inte svarat alls på behandling.. Så här tydligen 2,5 månads vila gjort underverk!!! Tänk bara!! 21 år och friskförklarad!! Det hade jag faktiskt inte trott. Helt ärligt så trodde jag att han skulle visa iaf 1 gradig hälta om inte han fortfarande var lika halt som innan.. samtidigt så har han ju inte visat några tecken på hälta hemma, och bara blivit piggare och piggare. Men ändå. 
 
Jag gick till och med och funderade ut en reservplan. Om han inte gick igenom, så skulle jag inte köpt honom. Och få massa tid över. Så jag tänkte att om jag inte får Andy, då vill jag ha en hund! För fick jag inte Andy så vill jag inte ha en annan häst. 
 
Så nu när jag faktiskt fick Andy så vet jag inte hur jag ska göra med hunden! Om det blir en hund till eller om jag väntar med den?! 😅
 
Haha. Men iaf, Western Andy är alltså frisk!!! Och min! Skrev på köpeavtalet på plats på Husaby! Det tog 26 år innan jag blev hästägare, Men nu är jag det! Ägare till världens bästa häst ❤ Det ni 😁
 
Kramar ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0