Inredningstankar

Hejhej!
Idag var första gången på länge som jag faktiskt började fundera på allvar hur jag kan göra om lite här hemma, här får ni se några tankar! Bilderna har jag snott från google.. :)
 
 
Har länge varit sugen på en ljusslinga, och nu finns ju dessa underbara slingor i form av bollar lite överallt, ska försöka få tag i ett par stycken (eller fler..) och hänga upp här hemma! Mysbelysning behövs verkligen såhär på hösten! :)
 
Tittar också efter en gammal stege.. Som bokhylla över sängen tänker jag mig (bild 2 och 3). Vill även ha en mindre variant, som på den nedersta bilden, att ha som sängbord.
Finns många saker man kan använda dem till!
Är väldigt sugen på att byta ut mina handtag i köket också.. Och på garderobsdörrarna. Dessa är i stil med det jag har tänkt mig. Å andra sidan, hittar jag en snygg och bra sprayfärg i den färg jag vill ha, mörkare metall typ, så skulle jag lika gärna kunna spraya de handtagen jag redan har här i köket.
 
Är också ute efter någon bra lösning till mitt badrum, eller ja, rättare sagt badrumsförvaring.. Har för tillfället en vagn med tre "gallerkorgar", vilket fungerar bra rent praktiskt, men inte alls stilmässigt.. Allt syns ju och ger ett väldigt rörigt intryck..!
Detta tyckte jag var bra! Undrar hur jag ska ordna med något liknande här hemma. För grejen är ju att det dessutom är så litet badrum..
 
En annan grej jag tänkt på länge nu, är att jag skulle vilja hänga upp ett tygskynke ovanför mina köksskåp, för där uppe blir som en hylla ovanpå skåpen, där jag förvarar saker jag inte använder så ofta men ändå behöver, som vaser, kaffebryggare, lite burkar osv. Som ni kan tänka er behövs det täckas för. Samma sak ovanför garderoberna i sovrummet.
Vill inte att mitt hem ska ge ett rörigt intryck, vilket det gör nu!!
Visst, saker kan jag ha och kommer ha, men jag vill bara visa de fina sakerna.. ;)
 
Det var inredingstankarna för idag!
Eller just det, jag håller ju på att måla kistan som jag har till soffbord igen.. Den är ju vitmålad, och ibland kan det ju hända att jag spiller te och inte torkar upp det tillräckligt snabbt innan den där lite gula färgen fastar.. Vilket den hade gjort nu på ett par ställen. Inte fint.
Enklaste lösningen (som jag tagit till ett par gånger nu) är att helt enkelt måla över fläckarna ;) Hehe.
Väntar nu på att det ska torka, och håller tummarna för att varken Mimmi eller Adonis ska få för sig att hoppa upp och sätta tassarna i färgen.. Hoppas!
 
Kramar <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0