Det rullar på

Nu har jag inte skrivit på hela sommaren, sen Jimmys födelsedag. Det har inte blivit så helt enkelt. 
Jag har börjat jobba (Äntligen!!). Jobbar på hemsjukvården i Mellerud. Himla bra kollegor och det är så skönt att slippa plugget! Att inte ha studierna över sig varje minut man inte är i skolan. Aldrig ledig.
När jag nu jobbar ska man ju försöka att lämna jobbet på jobbet om man säger, men det är inte så lätt alla gånger när man arbetar med människor. Sjuka människor som man på sätt och vis får en relation med, både med patienterna och med deras anhöriga. Man skall hålla sig professionell, men det är inte helt lätt att veta var den gränsen går alla gånger. Ibland blir man känslomässigt involverad. 
 
Vad har hänt annars? Jimmy jobbar på i Trollhättan på Ellwee och vi har fått flytta hem! Vet inte om jag visat några bilder på hur det har blivit här hemma?
 
 
 
Detta är vårat vardagsrum som ni förstår! Älskar det! Snart får vi in vår vedkamin också, om nu Jimmy beställer glasskivan som skall vara på golvet under kaminen någon gång.. 😉 När skivan är på plats, ska kaminen lyftas in från laggårn, sen kan sotaren komma (bodde kajor i skorstenen när vi var härifrån) och sota och provtrycka. Är rädd att det blivit sprickor i skorstenen nu när det hänt så mycket med huset under renoveringen. 
 
Några saker är kvar, trappräcket skall de komma och sätta upp. Rörmokaren ska hit och sätta in ett element till på övervåningen. Och vi ska ha möte med försäkringsbolag och snickare för att summera kostnader osv. 
 
Den här godingen är väldigt sugen på jakt nu kan jag säga, vi har börjat träna honom för den nu 😉 
 
Nu ska jag iväg till stallet och rida Roxana, en 8-åring som varit skadad under perioder och är därför inte så långt kommen i utbildning. Främst är det balansen och muskler hon behöver jobba upp. Just nu klarar hon bara att galoppera i balans några få steg. Vi jobbar på det 😉🐎 
 
Här är hon- Roxana ♡
 
Kramar ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0