Jag ska bli hästägare!!

Ni vet Andy, han som är på min header? 
Han den fantastiska hästen som jag red för 3-4 år sen som såldes i november 2014? 
När jag pluggade och inte kunde köpa häst? 
Jag har tänkt så mycket på honom det senaste, förutom alla gånger jag tänkt, pratat om honom och saknat honom under de senaste tre åren. 
Har haft kontakt med hans nya ägare som skickat bilder och filmer på honom under åren. 
I förra veckan skrev jag till mamman Mia att jag saknade Andy och frågade hur det var med honom?
Fick till svar att han mådde bara bra, men Amanda hade börjat en skola som gjorde att hon bara var hemma och kunde rida på helgerna, och att de därför funderade på att sälja honom. Jag skrev som det var att jag egentligen inte alls tänkt att skaffa häst nu, men om de bestämde sig för att sälja honom så kunde de väl höra av sig till mig? Fick till svar att Mia hade funderat och hoppats på att jag kanske skulle vilja köpa honom, men inte vågat fråga varken mig eller Amanda..! 
 
I lördags morse fick jag svar! De ville sälja Andy till mig! Jag skrev att jag behövde fundera ett extra varv, på alla praktiska saker, men hela dagen hoppade jag runt som en tok och bara log! Skrev till vänner och familj, pratade med Jimmy och alla tyckte att jag skulle köra på! 😀 Precis det jag ville höra! För i mitt hjärta hade jag redan bestämt mig. Jag kunde inte missa denna chansen! 
Nu har jag jobb, inga egna barn, och egentligen alla möjligheter att ha egen häst!
Men hemma vill jag inte ha honom, trots att vi har både stall och hagmöjligheter, för jag vill inte ha de måstena att jag måste vara hemma morgon middag kväll, mocka släppa ut, fodra osv, allt helt själv. Eller ja, Jimmy skulle säkert hjälpa till då och då, men i överlag, min häst mitt ansvar. Dessutom måste jag ha sällskap till honom. 
Nej, det var inget altertiv. Ringde Anders som har Holmerud, det stall där han stod förut och trivdes så bra. De har fullservice, det enda du behöver göra är att borsta och rida, om du inte vill göra annat förstås. Men det andra ingår i stallhyran. 
Till sommaren får han kanske komma hem på sommarbete ♡
 
Och ja, Anders hade en box ledig, Andys gamla box till och med! Som dessutom är anpassad för honom med extra gummiskydd över kanter där han gärna kliar under de soligaste månaderna om året då han har problem med soleksem. 
Så, hans gamla box reserverades och sen skrev jag till Mia att: Jag tar honom! 
 
Så den 14/9 är det veterinärbesiktning, och den 16/9 kör dom hit honom från Örebro ❤❤❤ 
Längtar sååå mycket! Min älskade, pigga, glada, snälla fina vän Western Andy ska komma hem igen ❤❤ Och jag blir hästägare för allra första gången i mitt liv! Andy, min alldeles egna häst ❤
 
Kramar ❤



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0