Solig dag :D

Skönt enligt mig att solen har kommit fram nu igen :D
Jag blir så glad när solen skiner ;D Jag får energi och lust att göra något!

Jag ska bara skriva klart svenskan så ska jag äta sen och ta en promenad upp till stallet där det vankas årsmöte denna dag.

Mysi bild från april förra året :)
Lovisa och Lisa sitter i hagen och solar sig med Tellus :)

På helgerna är jag helt slut när jag kommer hem, skönt att helgerna finns så man får tid att vila upp sig! ;)
Igår, fredag, så hämtade mamma upp mig i Trollhättan, därifrån körde jag till Nödinge där vi handlade lite ost, kex, och lite mat åsånt nödvändigt också ;)
Åkte hem, såg på Let´s Dance, inte röstningen eftersom jag vid den tiden sov:P haha, så jag har ingen aning om vem som åkte ut? men jag inte har tagit reda på den än så ör jag nog inte så jätteintresserad heller:P haha

Blir en lugn helg, träffa familj och kompisar, promenera å lite läxor (har kossprov på måndag!).

En fråga i svenskan lyder såhär:
"Olika sagor var populära under romantiken. Vilken saga är din bästa saga? Varför?"
Jag var tvungen att fråga mamma vilken saga jag tyckte bäst om när jag var liten och hon svarade att jag tyckte om de flesta sagorna, men det var en speciell som jag tyckte allra mest om. Boken gick till och med sönder för att vi hade läst den så många gånger. Men vi kommer inte ihåg va den heter. :( 
Den handlade iaf om två bäby- igelkottar, Pigge och Piggelina, som hade blöjor. En dag när de var ute och lekte så tog vinden tag i blöjjorna och de blev som ballonger och Pigge och Piggelina flög iväg. De flög jättelångt och deras föräldrar sprang efter dem men fick inte tag i dem. Pigge och Piggelina såg jättemycket däruppe ifrån. Tillslut fastnade de i ett träd och mamma och pappa igelkott kunde äntligen nå dem och ta med dem hem. Så sagan slutade lyckligt! :)
Jag vet inte varför jag tyckte så mycket om just den sagan faktiskt men nu när jag började skriva om den så kommer jag ihåg hur bra jag tyckte att den var!
Om det var för att jag då drömde om att få flyga iväg och se mer saker eller något kanske? Men sedan få komma hem igen och bli ompysslad av mamma och pappa. Det kan vara så, jag vet inte. ;)

Nu ska jag fortsätta med läxorna så jag blir klar någon gång!

Pusshaj!
Louise
2009-02-28 @ 15:11:33
URL: http://louiseelving.blogg.se/

tjenixen på dixen! hur fasen gör man ett sånt här utseende.. asså du måste lära mig för mitt ser ut som röv. :P

Anna
2009-02-28 @ 16:34:48
URL: http://upisdown.blogg.se/

Här hemma hos mig har solen lyst hela dagen! så skönt!

Anonym
2009-02-28 @ 19:07:12

Jag gillar nya designen, och även om jag inte kommenterar speciellt ofta så läser jag här nästan varje dag :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0