Snart hemresa!

Nu är det bara en arbetsdag kvar här i Polen :O Känns lite konstigt men skönt :)
Ska bli gött att komma hem till familj, vänner och Sverige! ;D
 På måndag kommer pappa, Edde och Danne hit, dom stannar över natten och på tisdag åker dom + jag och Ruth på en liten rundtur i Polen^^ Vi ska till Aushwitz (stavning?) och sedan till någon gruva eller något tror jag!
Jag var ju i Buchenwald i nian med skolan så jag har ju redan varit på ett sådant koncentrationsläger men det ska bli intressant att åka dit till Aushwitz också, det är ju större.
På torsdag kväll tar vi färjan tillbaka till Sverige igen :)
Hoppas vi får plats allihop i bilen! Vi är fem stycken och packning! ^^ Och som sagt, jag och Ruth har ju ganska mycket då va:P Såklart har jag som vanligt inte användt allt som jag trodde att jag skulle ha användning för! Packar alltid för mycke -.-

En sak som jag, vi, har undrat lite över är varför middagen, kolatzia, här i Polen har varit så konstigt. Maten igår tog väl priset! Vet ni vad vi fick? Ris med äppelmos och som tillbehör var det grädde! Som middag? Haha, jaja tänkte vi, Ruth tyckte de var gott iaf:P Jag vill helst ha någon mer "riktig" mat.
Frågade Denise, en som är här några veckor och hjälper till i stallet, om gårdagens mat idag och hon svarade att här  Polen är middag en lättare, enkel måltid. Lunchen är istället det tillfället där det serveras kraftigare, bastantare mat. I Sverige är det ju tvärtom att lunchen är enklare och middagen större. Rolig liten skillnad sådär^^


Här är Maxima! Hon gör sådär ibland:P Henne, Cordello och Dux har jag gjort iordning för tävling idag. Roman ska hoppa dom imorgon! :)

Haha asså i stallet på dagarna, Roman bara skrattar åt mig hela tiden, och nu har Wocash börjat gör adet med:P 
Jag är tydligen väldigt rolig:P Dom härmar mig  grejjar xD
Haha jaja, dom e mer eller mindra störda alla som jobbar i sportstallet här!! xD Jag går runt och säger saker i stil med:
Så stööörd! Så seeg! Men shit vad störd du är! till dem, sen skrattar jag. Hahah jag har kul.. xD


Igår red jag och Ruth med på en lektion för Antoni, vi hoppade studs med Laturnus och Lady. Fick jättebra tips och grejjer! Kul när tipsen verkligen hjälper och man känne rskilland på en gång! :D
I slutet av lektionen red vi ut på terräng banan som finns här, vi hoppade en liten bank upp och ner, bäääldigt konstigt var det, särskilt att hoppa ner tyckte Laturnus! ^^ Så ner hoppade han typ som om det var en trippelbarr på 1.10 istället för ettt litet nedhopp på kanske 40 cm:P 
Efter baken gick vi till vattnet, varken Laturnus eller Lady hade gått i det heller förut och det var lite läskigt till en bärjan men när Laturnus väl kommit i så äslakde han det! Han ville bara gå djupare och djupare hela tiden även om vi bara skulle h¨lla oss i kanten^^


Nu spelas det jättehög musik från palatsen, det är brölopp här! Alldeles nyss spelade dom någon polsk version av Hey Baberiba xD hahaha :P
Och ute på gräsmattan framför mig spelar kursbarnen fotboll och någa har tagit ut sina lägerponnyer i grimma och grimskaft och så sotter dom på ryggen på ponnyn medan den betar. En liten ponny som heter Markus, bockar, äter, bockar, äter. Ser skitkul ut"!:P haha


Helt underbart vackert är det här :D  


Idag gick Laturnus mkt bra, vi tränade i djup sand runt tunnor :) Bra träning! Det känns verkligen skillnad på honom nu än när jag började rida honom för tre veckor sedan! Kommer sakna honom grymt mycket när jag åker, drömmen är ju att få hem honom^^


Söt <3

Nu ska jag snart sova:P

Hejdå!
Carro
2009-06-27 @ 21:53:54
URL: http://soulweeper.blogg.se/

Herregud, det låter ju som om du har haft sjukt kul!! Jag ser verkligen fram emot att få höra eran polska XD Vad ska du göra resten av sommaren då? :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0