Klar med lektionerna!

Skönt.

Mamma har varit här och vi satt och pratade en lång stund, hon fick sin morsdag -present idag istället för imorn :) en liten vit porslins ängel som höll i ett hjärta, fin :)
Jag älskar min mamma <3



Har vart underbart väder hela dagen! Strålande sol och varmt:D Dumt att det är så kvavt i ridhuset bara, svettigt att rida kan jag lova! ;)

Idag gjorde vi hästtjejor en räddningsaktion i ladugården!
Innan lunch förut så kom Kikki och fråga om vi kunde komma för det var en ko som typ höll på å dö :O
Så i sprang dit och fick veta att en ko hade fått kalvningsförlamning. Det såg jätteläskigt ut för hon hade fått värsta tryckskadorna på höger sida, hela ögat var heelt uppsvullet! Och hon hade liggsår på flera ställen. Men hon hade ju tyå legat ner sen i torsdags :O Bytt sida visst, men ändå. Hon hade iaf fått smärtstillande och kalklösning.
Så vi alla fick ta i som bara den och rulla över henne så hon låg på andra sidan, men i på em så hade hon rullat över på fel sida igen, så det var bara att gå dit bort och göra samma sak igen!
Hoppas att hon klarar sig!

Tror inte det var samma ko som på bilden men iaf.


Fija, Tant och mååånga fler är på crusingen i Trollhättan ikväll, hade såå gärna velat åka dit, men igår vid typ sex på morron så kom jag och Ruth och Pawo typ på samma sak samtidigt - att vi inte ville åka. Eller att vi inte skulle orka och hinna åka. Jag ska snart gå och sova :)

Hajdoo <3



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0