Ica

Bestämde mig för att ta tag i denna dag och göra saker istället för som igår och i förrgår sova bort alla timmar mellan jobbpassen! Men trött var jag så jag behövde nog sova ;)
Idag är jag pigg och igång!
Jobbat, (okey kollat ett sex and the city avsnitt och druckigt te också... ^^) betalt räkningar, handlat, hämtat ut paket som kommit med posten, tankat, lagat mat och snart ska jag iväg till hästen innan de e dags för provmjölkning! 

Inne på Ica hände något konstigt. Mitt bland allt folk och olika varor så fann jag mig själv stå och titta längtande på collegeblock, pennor, ny kalender med mera.. Sedan gick jag från blocken till krukor, burkar, tallrikar och tavelramar. Väl ute från Icas hemska parkering (har aldrig i hela mitt liv varit på en så dåligt planerad parkering!!) körde jag tvärs över gatan och gick in på Ute & Inne, där kollade jag först på hinkar i gummi och plastbukar med lock (betforburk) och gick därefter och tittade på fina, vita trämöbler, handdukar, utemöbler, lampor, tvättkorgar,  osv..

Kändes som jag gick mellan olika stadium i livet. Först skoltiden med block och pennor, sedan nutiden med tavelramar och hästfoderhinkar för att avsluta med utemöbler och vita vackra badrumsskåp.
Jag vet inte, men jag längtade lite efter alla de tre stadiumen. På olika sätt.
Kan jag få allt?



När jag gick bland raderna
Tittade ut vackra saker
Funderade, tyckte och tänkte
Mindes, planerade och disku...
Nej, inte diskuterade.
Jag var själv
Och kunde bestämma
Allt och lite till helt och hållet
Enligt egna tankar och idéer
Underbart.
Anna
2010-09-04 @ 21:15:04
URL: http://bondeprinsessan.blogg.se/

Nu får du allt blogga matilda! inte ett inlägg på flera daaagar nu ju :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0