Kopierade frågor från Anna :)

1. Hur gammal är du om fem år? 24 :) Oj vad konstigt..

2. Vem var den sista du träffade? Pappa, Edde, farmor och Denice, igårkväll innan dom åkte hem till Göteborg efter vi firat jul :)

3. Hur lång är du? 167 cm

4. Vilken var den senaste film du sett? Hälsoresan, den gick på tv igår kväll ;) Fast somnade mitt i.. Men iaf ;)

5. Vem ringde du senast? Min arbetskompis Björn, och han tyckte jag skulle stanna hemma idag och imorn så jag blev frisk. Har verkligen världens bästa arbetskompisar, så positiva och hjälpsamma så det är inte klokt. Underbara helt enkelt!

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Mamma ska hit men vet inte när:) Kan ju höra av mig?:) Puss" Till Anna om en fika imorn, är ju dessutom förskyld så får la fika över telefonen i värsta fall ;) haha.

7. Vad är dagens planer? Tjaa... Bli frisk kanske?

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Beror på, tycker det är jobbigt att vara utan mobilen iaf!

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Skilda

10. När såg du senast din mamma? Det var alldeles för längesen!! Förhoppningsvis kommer hon hit idag eller imorgon :D

11. Vilken ögonfärg har du? Blå

12. När vaknade du idag? 09:00 vaknade jag på riktigt, hade glömt stänga av alarmet på mobilen så då ringde det halv fem.. Tur att jag somnade om ;)

13. Har du någon gång hittat en katt? Haha ja ;)

14. Vilken är din favoritplats?
Oj, har flera!! Alla platser kan vara bra, beror på vilka/vem man är där med, vilken situation med mera. Men uppe vid vårat torp i Jämtland, när jag sitter på nordsvensken Arvids rygg, ja då är det inte mycket som fattas kan jag lova!

15. Vilken plats föredrar du minst? Ingen aning, men om det finns någon plats där det är svinkallt och fullt med råttor, så är det en plats jag ALDRIG skulle besöka!!

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Det vet man aldrig, men man kan ju hoppas på att det är på en mindre gård, eller hus på landet, med en bra kille/man, kanske två barn, djur, och att jag jobbar med något jag tycker är kul och intressant! Vad det skulle kunna vara vet jag inte, finns så himla mycket roligt man kan göra! :)

17. Vad skrämde dig som barn? Eld. När jag var liten såg jag ett hus som brann ner, och sedan dess var jag livrädd att bårat hus skulle börja brinna. Varje kväll var jag tvungen att gå ett varv i huset och kolla så strykgärnet var avstängt, spisen inte var på och allt jag kunde komma på som kunde utlösa elden. Nu har det släppt som tur är! Men respekt för elden kommer jag alltid ha. 

18. Vem fick dig att skratta senast? Skratta var nog min bror, Edde, igår kväll. Han är helt sjuk humor och är grymt rolig! (när han inte är småsyskonjobbig... ;) haha)

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Är det åldern som spelar roll när det gäller sånt här? Är det inte intresset? Äger i varje fall inga, men pappa har flera backar fulla ;)

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar :)

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Beror på, men oftast t- shirt och trosor.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Två stycken favoriter ;)

23. Hur många landskap har du bott i? 2

24. När var du i kyrkan senast? Oj det minns jag inte ens.. Men de känns väldigt konstigt att inte ha vart där denna julen. Tror jag får gå dit på någon konsert eller något senare i jul. Det är ju tradition.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Väldigt olika. Men barfota är väl skönt att gå när det finns möjlighet? Raggsockar när det är kallt är heller inte helt fel ;)

26. Är du social? Jo det tycker jag allt! ;D Fast tackar inte nej till stunder helt för mig själv heller :)

27. Vilken är din favoritglass? Polkaglass tror jag ;) 

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Sätta in dom på någon fond tror jag så det blir ännu mer ;) Fast en del skulle jag nog använda till någon härlig resa :)

29. Tycker du om kinamat? Japp, äter iof alltid samma sak, kycklig med cashewnötter och ris ;)

30. Tycker du om kaffe? Vissa tillfällen :)

31. Vad dricker du till frukost? Mjölk, te, nyponsoppa, fast nu har det blivit rätt mycket julmust... :O ;)

32. Sover du på någon särskild sida? Sover gärna på höger sida, sover typ aldrig på mage eller rygg. Vad jag vet :P

33. Kan du spela poker? Har nog spelat det någon gång men kan itne påstå att jag kan spela.

34. Tycker du om att mysa? Ja det är mysigt ju ;) haha

35. Är du en beroendemänniska? Njaa, egentligen inte. Eller vad menas med det?

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja flera :)

37. Vill du ha barn? Ja, fast det dröjer nog många år. Och det ska vara med rätt kille och under bra förutsättningar ;) Många krav här!

38. Kan du några andra språk än svenska? Inte bra, men visst har jag läst engelska B och fått vg där och franska läste jag under några år. Men det försvinner fort!! Svenska tycker jag om :) haha.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Inte vad jag vet.

40. Föredrar du havet eller en pool? Både och :)

41. Vad spenderar du helst pengar på? Svår fråga, det jag behöver för tillfället :)

42. Äger du dyra smycken?
Lagom för en tjej i min ålder :)

Har du någon gång testat narkotika? NEJ! Skulle inte komma på tanken!!

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Julmust ;) Eller så var det farmors julgodis.. Haha vet inte:P

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj.. Det finns ju så många!

46. Välj ett ärr på din kropp? Det jag har på vänster hand, på handryggen precis nedanför lillfingret. Ramlade av Blossom, en häst på skolan, för 2,5 år sen kanske? Senan drog med sig en bit av knogen, fick opereras och ha gips. Kunde inte rida på två månader!!! :S

47. Vad har du för ringsignal? Where you are, en som redan fanns på mobilen ;)

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, hemma hos mamma :)

49. Flirtar du mycket?
Beror på mitt humör och situationen ;)

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Den som är till vänster, på mig och Blossom, togs när jag var hemma på Jennylund och praktiserade i två veckor och fick ta med henne dit!! SÅ himla roligt var det!!! De som är på headern tog jag nu i vinter här på Västergården :) 

51. Kan du byta olja på bilen? Ja, hade ju sånt som projektarbete att lära mig ;)

52. Har du fått fortkörningsböter? Haha nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? o.s.a av Denise Rudberg. Rekomenderar alla henns böcker! Sköna och lättlästa, har sex stycken av henne nu, söker bara efter Vänninan så har jag alla ;)

54. Läser du dagstidningen?
Nope. Lyssnar däremot en del på radio :)

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Haha lite smått ibland, men oftast sjunger jag bara ;)

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix Fm eller P3 :)

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? God Jul Denice önskar Matilda ;) När jag slog in de sista julklapparna igår ;)

Sådär ja..  Ska nog fortsätta dagen med att fundera ut hur min nya digitala fotoram funkar :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0