Hemlängtan och aussijulpynt

Just nu är jag lite lipig.. Jag har insett att det bara är några dagar kvar tills mamma åker hem till Sverige igen och jag måste stanna kvar 6 veckor till. Ja jag vet att 6 veckor inte är långt om man jämför med de dryga 5 månaderna jag faktiskt har varit här, men nu känner jag att jag börjar bli klar med Australien! 
Jag har lärt mig otroligt mycket och jag hade absolut inte velat ha det ogjort på något sätt, men nu räcker det änna snart.. Jag saknar pappa, Edde, farmor och Mimmi så himla mycket!!♥ Och jag kan knappt bärga mig tills jag får träffa mina underbara vänner igen!♥ Mamma har jag nästan redan börjat sakna igen trots att hon fortfarande är här.. ja jag vet, jag säger ju att jag är lipig.
Men nu har jag liksom sett det i Australien som jag vill se, har bara great ocean rd kvar. Och hemlängtan dämpas inte direkt av all mysig julkänsla som jag vet finns där hemma, med massor av härliga julmarknader, lucia, advent, julkalendern, julbak, lussebandyn, julpyssel, julpynt osv osv. Jag älskar ju julen i Sverige! 
Viast firar de jul här med, men det är liksom bara en- två dagar, 25-26 december som det pågår julfirande istället för hela december som vi har hemma. Det känns liksom helt fel att de har julgranar på torgen i stan bredvid palmer och i 30 graders värme.. ;)
Om det är sant som man sjunger,  att julen varar ända ut till påska, så kanske jag får fira jul i januari- februari när jag kommer hem istället ;) hehe.
 
Om jag ska tänka positivt och inte gräva ner mig i deppighet över att mamma ska åka och jag inte får följa med, så har jag ju faktiskt en hel del att se fram emot här också!
The "big thing" så att säga är ju såklart resan till Nya Zeeland över nyår :D :D!! Jag och Lars har bokat flygbiljetter, vi åker den 26 dec och kommer tillbaka den 2 januari :) I Wellington ska vi mäta upp Oscar, Arvid och Nils! Ska bli så himla kul att träffa O och A igen!! :D Nils har vi inte träffat än men han e säkert trevlig! :) Vi ska ta en roadtripp runt nordön, och vi har planerat in en hel del roliga saker längs vägen!! ;)
Hade jag inte haft den resan att se fram emot så hade det varot bra mycket tuffare ändå nu.. Nu är det jobb 3 veckor, sen en vecka i NZ med grabbarna, sen e det faktiskt bara 2 veckor kvar innan jag kommer hem!!! 
 
Det är klart att jag ska stanna kvar här, men hemlängtan är tuff att hantera ibland. Jag ska rycka upp mig och tänka på allt bra här istället, för ni fårninte tro att jag har det dåligt här, för det har jag absolut inte!!!! Jag gillar värdfamiljen,  jag har lärt känna många goa nya människor, lärt mig bättre engelska, får rida härliga hästar, till och med tävla ponny!! ;) Jag har fått vara med om så mycket och sett så fina och häftiga grejer, jag har lärt mig en hel del om får, och hur det är att leva med en person med ett handikappssyndrom. Nu ska jag fokusera på de roliga saker jag har framför mig istället för det jag missar hemma! Det bästa för att mota bort deppighet är att planera in roliga saker att göra den närmaste tiden! :) 
På söndag är jag och mamma bjudna till Rob, Kate och Emma för middag till exempel- ska bli himla trevligt! Saknat dem! :) :)
 
Nu ska vi gå ner i köket och laga middag :) Sen ska vi lägga oss tidigt, måste gå upp kl 3 imorn för att hinna till flyget mot Melbourne...! Får sova på flyget istället ;) 
 
Mamma bredvid lite av Australiens jjulpynt... ;)
 
Kramar och sorry för en lite tyngre text, men det hjälper att skriva av sig- nu känns det mycket bättre! :)
 
 
 
Pappa
2013-11-29 @ 11:12:11
URL: http://perrasmotornostalgi.blogspot.com

Som vanligt fina bilder och intressant text. Det ska bli intressant när ni ska mäta upp Oscar, Arvid och Nils i Wellington. Undrar om de blivit längre eller kortare? Smalare eller tjockare? :-) Tänk vad en bokstav fel kan förändra en text. ;-) Saknar dig också min älskade dotter!

Svar: Haha kul du var nu då ;) Är svårt att blogga från mobilen, den skriver lite som den vill! Massa kramar
Matilda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0