Sammanfattning 2017

Eftersom det har varit väldigt glest med inlägg här, rundar jag av med en liten sammanfattning på året 2017!

Gjorde du något 2017 som du aldrig gjort förut? Ja, jag genomförde en svensk klassiker, testade Downhill och skärmflyg.

Genomdrev du någon stor förändring? Ja, att ta min sjuksköterskeexamen och börja arbeta som sjuksköterska.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, flera stycken ♡

Vilket datum från år 2017 kommer du alltid att minnas? Hela juni månad, jag tog exmen, jag och Jimmy var i Åre, vi fick flytta hem till huset igen och jag började arbeta.

Dog någon som stod dig nära? Nej tack och lov.

Vilka länder besökte du? Norge med Annsi och Lillian på skidresa, och Danmark på julmarknad med pappa.

Bästa köpet? Min nya bil, Volvo V70 -12. Älskar den! Så mycket mer praktisk än Polon. 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja att få tillbaka min älskade Andy ♡

Saknar du något under år 2017 som du vill ha år 2018? Mer ledig tid med Jimmy, och en frisk häst. 

Vad önskar du att du gjort mer?  Tränat, mår så bra av det. Och det hade underlättat klassikern en hel del..!

Vad önskar du att du gjort mindre? Scrollat Instagram. 

Favoritserier från året som gått? Vikings och skam, syrror och som alltid: Bonde söker fru ;)

Bästa boken du läst i år? Svårt det där, läser ju en hel del. Men de böckerna som jag önskar att jag hade olästa är Harry Potter, blir uppslukad av dem! 

Största musikaliska upptäckten? Nja, näe. Musik är inte min grej om det inte är låtar som jag kan.

Vad var din största framgång på jobbet 2017? Att dels få 5 jobberbjudande när jag var nyexad, men absolut störst för mig är att jag blivit anställd på ambulansen! Drömjobbet! Med såna fantastiska kollegor.

Största framgång på det privata planet? Att jag har skaffat mig en häst igen och glädjen i det ♡

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har varit ett väldigt intensivt år, med flyttar, sista terminen i skolan, nytt jobb x2 och dessutom klassikern på det. Torpet i Jämtland har sålts. Samt Andy och det turbuenta i att han är hos mig igen, men att han inte är frisk. Så mycket längtan hem och att huset skulle bli klart, längtan efter att skolan skulle ta slut, glädjen i att flytta hem, stoltheten över jobben och klassikern, tomheten efter jämtland (som jag nog inte tagit in riktigt än). Nu börjar allt lugna ner sig, så hoppas på att 2018 blir ett mer balanserat år! 

Vad spenderade du mest pengar på? Bil, häst och heminredning tror jag. 

Något du önskade dig och fick? Mycket, att flytta hem, ta examen, mitt drömjobb, min älskade Andy. 

Något du önskade dig och inte fick? Energi till träning. Det har bara inte funnits kraft till det under detta året.

Vad gjorde du på din födelsedag 2017? Ficl frukost på sägen, gick brevid på ambulansen, åt tårta, gick ut och åt på restaurang med Jimmys familj och gick på bio med Jimmy efteråt. Kanonbra födelsedag!

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mer tid till återhämtning, att fått bo hemma.

Vad fick dig att må bra? Jimmy, familj och vänner. Våra älskade djur, Zero, Mimmi, Rasmus, Lillpissen och såklart Andy. 

Vem saknade du? Mimmi, som har flyttat till farmor där hon lever lyxigt pensionärsliv.

De bästa nya människorna du träffade? Alla nya kollegor, både på hsv och ambulansen! (Hade träffat de flesta innan, men nu när jag känna dem mer!)

Mest stolt över? Examen, ambulansjobbet och att jg genomförde en svensk klassiker.

Högsta önskan just nu? Att Andy blir friskförklarad hos veteinären den 3 januari! Och att julen blir mysig och rolig och att jag och Jimmy får en härlig semestervecka i fjällen i slutet på januari! 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Träna.

 

Kram ♡




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0